BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 27, 2010

Warkah Untuk Hawa..{dari ibuku yg ku yg ku cintai}

Hawa...
Andai engkau masih remaja,jadilah anak yg solehah buat kedua ibubapamu,andai engkau sudah bersuami jadikanlah isteri yg meringankan beban suamimu, andai engkau masih ibu,didiklah anakmu sehingga dia tidak gentar memperjuangkan ad-din Allah.

Hawa...
Andai engkau belum berkahwin jgnlah engkau risau jodohmu, ingatlah hawa janji Tuhan kita,wanita yang baik adalah utk lelaki yg baik.Janganlah dimulakan sebuah pertemuan dgn lelaki yg bukan muhrim kerana ibu khuatir dari mata turun ke hati,maka lahirlah senyuman dan tercetusnya salam dan sekali gus disusuli dgn pertemuan takut iaitu lahirnya nafsu kejahatan yg menguasai diri.

Hawa..
Lelaki yg baik tidak melihat paras rupa,lelaki yg soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya,lelaki yg warak tidak menilai keayuannya,kemanjaannya, serta kemampuannya mengoncang iman lelaki.Tetapi lelaki yg baik akan menilai wanita melalui akhlaknya,peribadinya dan yg penting pegangan agamanya.

Lelaki yg baik juga tidak menginginkan pertemuan dgn wanita yg bkan muhrimnya kerana dia takut memberi kesempatan kepada syaitan utk mengodanya.Lelaki yg warak juga tidak mahu bermain cinta kerana dia tahu apa matlamat dlm sebuah pertemuan lelaki dan wanita yakni sebuah perkahwinan yg sah.


Oleh itu Hawa Sayang..
Jagalah pandanganmu,awasilah auratmu, peliharalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu.Andai ditakdirkan tiada cinta daripada Adam utkmu,cukuplah hanya cintai Allah memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu,biarlah hanya cinta daripada kedua ibubapamu yg memberi hangat kebahagiaan buat dirimu,cukuplah sekadar cinta adik beradik serta keluarga yg membahagiakan dirimu.


Hawa...
Cintailah Allah dikala susah dan senang kerana engkau
akan memperolehi cinta daripada insan yg juga mencintai Allah.Cintailah kedua ibubapamu kerana engkau akan memperolehi keredhaan Allah.Cintailah keluargamu kerana engkau tidak akan jumpa cinta yg bahagia selain dari cinta keluarga.


Hawa sayang...
Ingatlah jangan sesekali tangan yg mengoncang dunia juga mengoncang iman lelaki.

nad says;wahai ibuku yg ku cintai..
             inginku memohon maaf 
             dan ampun atas
             kesalahanku yg telah
             membebankan mu
             kerana dosaku ini...
             ampunkan ku ibu...
             ibu,akan aku janji bahawa
             aku akan m'jadi 
             anak yg solehah dan menjadi anak 
             kebanggaan dirimu.akan ku
             lakukan utkmu 
            ibu...kata2 mu dan nasihat
            mu akan ku 
            pegang..!
            Ibu,doakanlah kebahagiaanku
            dan kejayaan
            yg cemerlang utk diriku..
            terima kisah ibu..
            Kakak sayang ibu sgt2.muah<3
            I love u so much!!!hehex
                                        babynayra^_^

   p.s;tq for everything mommy dear.. 

0 comments: