BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 24, 2010

Luahan Hatiku...


Cinta tidak boleh dipaksa dan cinta bukan datang dgn sekelip mata.Cinta bagaikan bintang di langit.Ada banyak yg bercahaya indah tetapi cuma satu yg akan jadi pemujanya..

Peraturan cinta menyatakan kita boleh mencintai sesiapa saja.Tapi kenapa?kerna cinta itu adalah hak kita.Tak ada orang yg boleh membunuh cinta yg tumbuh walaupun org yg kite cintai itu..!

Cinta hanya satu perasaan.Jika diumpan rasa,emosi,
maka bersemilah dan mekar seperti bunga.Tetapi jika diabaikan,dibiarkan pasti akan jadi layu...

Tuhan tahu rasa hati kita.Tuhan dengar keluhan kita. Kadang2 kita terlepas pandang bahawa DIAlah mengatur segala galanya.Mungkin DIA mahu kita bertemu dgn org lain,seseorg yg lebih baik untuk kita atau memberikan org yg lebih baik kpd orang yg kita cintai..

Rasa terikat,terlalu sayang dan terlalu benci, akan membuatkan jiwa kita merana..

Dlm hidup ini,tidak semua yg kita ingini akan dpt malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan.Apatahlagi melibatkan perasaan org lain..

Kadang2 tuhan turunkan kita petir dan kilat,kita menangis mencari di mana hilangnya matahari.Rupa2nya tuhan hendak memberi kita pelangi..

Kadang2 juga kita tidak dpt ape yg kita impikan.Lalu kita menyalahkan takdir kerana terlalu kecewa yg teramat.Sedangkan  kita tidak sedar,apa yg kita perolehi adalah lebih baik dari apa yg kita harapkan.

Sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yg kita memiliki sampai kehilangannya.Tetapi sungguh benar bahawa kita tidak tahu apa yg belum kita miliki sampai kita mendapatkannya..

Benarkah bahawa percintaan itu sugguh indah??? Benarkah setiap pencinta akan terus mengingati kekasihnya walaupun kekasih itu tidak ada buat menemaninya setiap waktu???

Dan benarlah kata org cinta itu buta.Cinta itu tidak memerlukan cahaya matahari utk menyuluh jalan sang pencinta itu walaupun jalan itu amat sukar dan berliku liku.Cahaya hati dan perasaan sudah cukup utk  menerangi segalanya..

Nad says;mungkin suatu hari nanti diera akan  
               ditemukan orang yang lebih baik drpd
               si dia..insyaallah.;)

                    -THE END-
                                                         babynayra^_^

0 comments: